Zarządzanie nieruchomościami

Szczegółowy zakres czynności

Czynności związane z zarządzaniem nieruchomością:

  • Rejestracja wspólnoty: uzyskanie numeru NIP, REGON, założenie rachunku bankowego,
  • Reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej w sprawach dotyczących wspólnoty na zewnątrz w stosunkach z podmiotami zewnętrznymi a także w stosunkach pomiędzy właścicielami,
  • Opracowywanie uchwał, w tym statutu wspólnoty i regulaminów,
  • Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • Opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów,
  • Zawieranie, egzekwowanie i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów do nieruchomości,
  • Zawieranie w imieniu wspólnoty umowy na ubezpieczenie budynku,
  • Analizowanie zakresie doradzanie w zakresie wdrażania energooszczędnych rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych obniżających koszty utrzymania nieruchomości.

Czynności związane z obsługą administracyjną nieruchomości:

  • Przejecie od poprzedniego zarządcy/administratora dokumentacji technicznej, księgowej wraz z dokumentami źródłowymi oraz kompletu bieżącej korespondencji z kontrahentami zewnętrznymi i właścicielami,
  • Prowadzenie i aktualizacja wykazu właścicieli lokali, udziałów oraz weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
  • Nadzór i zapewnienie odpowiedniej czystości i porządku na terenie nieruchomości,
  • Zaopatrywanie w rzeczy i materiały potrzebne do bieżącej eksploatacji,
  • Prowadzenie korespondencji dotyczącej nieruchomości wspólnej,
  • Założenie i prowadzenie teczek właścicieli lokali,
  • Odczyt i prowadzenie ewidencji stanu/wskazań głównych i indywidualnych urządzeń pomiarowych w nieruchomości (tj. wodomierze zimnej i ciepłej wody, ciepłomierze, liczniki energii elektrycznej),
  • Sporządzanie, dla ubezpieczyciela, protokołów z zalań i powstania innych szkód w celu uzyskania odszkodowania,
  • Wyszukiwanie kontrahentów świadczących usługi na rzecz wspólnoty, potencjalnych najemców powierzchni wspólnych nieruchomości, negocjowanie cen warunków zawieranych umów.

Czynności związane z gospodarką ekonomiczno-finansową nieruchomości:

  • Opracowanie planu gospodarczego wspólnoty.
  • Oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości.
  • Oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami.
  • Obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Składanie deklaracji podatkowych we właściwym Urzędzie Skarbowym i sprawozdań GUS.
  • Analiza realizacji założeń planu gospodarczego w trakcie roku (monitorowanie kosztów).
  • Opracowywanie rocznego sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej.
  • Rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej zgodnie z podjęta uchwałą.
  • Rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli zgobnie z zasadami uchwalonymi przez wspólnotę.
  • Prowadzenie bieżących rozrachunków z dostawcami i odbiorcami.
  • Prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych.
  • Imienne powiadamianie właścicieli o stanie ich rozrachunków.
  • Dokonywanie operacji finansowych wspólnoty poprzez rachunek bankowy.
  • Windykacja należnych wspólnocie opłat od zadłużonych właścicieli.
  • Naliczanie i rozliczanie odsetek z tytułu nieterminowych wpłat zaliczek.

Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej:

  • Utrzymywanie nieruchomości w stanie co najmniej niepogorszonym.
  • Zlecanie obowiązkowych przeglądów technicznych.
  • Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości.
  • Nadzór nad usuwaniem awarii.
  • Realizacja remontów:
    • Pozyskiwanie ofert potencjalnych wykonawców.
    • Zlecenie wykonania projektu (jeżeli będzie wymagany).
    • Realizowanie wybranej oferty.
    • Zgłoszenie robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę.
    • Zawarcie umowy na wykonanie remontu.
    • Nadzór nad wykonaniem robót budowlanych.
    • Odbiór (ilościowy i jakościowy) wykonanych prac.
    • Rozliczenie remontu.
  • Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości.
  • Prowadzenie książki obiektu budowlanego.

Zaprezentowany zakres usług może być modyfikowany i w zależności od Państwa potrzeb każdorazowo uzgadniany i dostosowywany do stanu technicznego budynku, jego powierzchni, oczekiwań właścicieli lokali, budżetu.

Zapraszamy do współpracy!!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dotosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem